Projekt Recyklojízda získal 1. místo v České ceně za PR – Lemur 2020, která oceňuje nejlepší projekty v oblasti public relations v České republice. Konkrétně v kategorii Státní správa, politika a neziskový sektor. Cílem této cyklisticko-recyklační tour, při které 3 cyklisté na elektrokolech projeli během 3 let 3krát republiku z jednoho konce na druhý, navštívili 72 měst, najeli 2 400 km a vybrali 7,5 tun baterií, bylo zvýšit povědomí o významu třídění baterií. Projekt realizovala společnost ECOBAT ve spolupráci s PR agenturou Open Communication.
Na shortlist se Recyklojízda dostala ještě v kategorii Akce a události. A to ve velké konkurenci dalších výborných PR projektů. „Máme velkou radost, že Recyklojízda, která oslovovala lidi v regionech po celé republice s jednoduchým mottem „Nejsme líní. Třídíme baterie!“ našla uznání i u odborné poroty,“ říká Eva Gallatová z ECOBATu, která spolu s Janou Čechovou z PR agentury Open Communication, byla hlavní iniciátorkou a koordinátorkou celého projektu.
Tyto dvě sportovně založené dámy si také všechny tři ročníky Recyklojízdy poctivě odšlapaly na elektrokolech. Společnost jim dělali novináři z odborných médií – v prvním ročníku Pavel Mohrmann, šéfredaktor Průmyslové ekologie, v druhém Michal Bobr z Odpadů a Moderní obce a ve třetím Jiří Študent, šéfredaktor Odpadového fóra.
Odborná porota však nehodnotila jen sportovní výkony, ale především to, že se týmu Recyklojízdy podařilo posílit vztahy s klíčovými zástupci měst a obcí. Ty jsou důležité pro aktivní podporu sběru baterií v regionech. Za pozornost stojí i mediální efekt – jen v roce 2019 bylo o projektu publikováno 127 výstupů, které zasáhly přes 5,3 mil. Potenciálních čtenářů. Facebookový profil oslovil přes 56,6 tis. uživatelů. K propagaci projektu přispěly také městské úřady a magistráty – desítky dalších výstupů byly v radničních zpravodajích.
ECOBAT navázal na úspěch z loňské Ceny Lemur, v níž jeho projekt Baterkománie, který spojuje sběr baterií a charitu, obsadil stříbrnou příčku. Recyklojízda je letos zlatá.